http://automagnetyzer.w.interia.pl







trochę teorii o magnetyzerach
to co jest potrzebne do budowy magnetyzera
budowa magnetyzera
inne magnetyzery
małe posumowanie
zbiór ciekawych linków
informacje
kontakt
do strony głównej

Uatalenie biegunowości

Jeżeli już masz to co jest potrzebne do zbudowania magnetyzera,to zanim cokolwiek zrobisz,należy ustalić gdzie jest biegun północny(-) a gdzie południowy(+),dlatego że BIEGUN południowy(+)MUSI BYĆ SKIEROWANY DO PRZEWODU PALIWOWEGO LUB GAZOWEGO.Opis biegunów magnesu został przedstawiony w dziale TEORIA.
Jak łatwo zuważyć producenci magnetyzerów ,magnetyzery na przewód paliwowy(gazowy), malują na czerwono a na przewód powietrza na niebiesko.

Jak ustalić biegunowość?(tzn.gdzie jest biegun "+" a gdzie"-")

Są znane mi 4 sposoby:
1).Przydałby się magnes wzorcowy,pamiętam takie z podstawówki,były pomalowane na dwa kolory czerwony i niebieski.Wiedząc że MAGNESY TEJ SAMEJ BIEGUNOWOŚCI SIĘ ODPYCHAJĄ A RÓŻNOIMIENNE PRZYCIĄGAJĄ
magnesy się przyciągająmagnesy się odpychająmagnesy się odpychają
,łatwo określić gdzie jest biegun północny(-) a gdzie południowy(+) w twoim magnesie.Skąd taki magnes wziąć na razie nie wiem.Może ktoś wie?

2).Być może ktoś z twoich znajomych ma oryginalny magnetyzer,przykładając twój magnes do oryginalnego(tam gdzie oryginalny magnetyzer styka się z przewodem) w łatwy sposób określisz czy twój magnes jest odpychany czy przyciągany- POWINIEN SIĘ ODPYCHAĆ.Będzie to świadczyło o tym samym biegunie,i właśnie tą stroną należy twój magnes skierować do przewodu(paliwa lub gazu).

3).Kolejną metodą jest przystawienie magnesu na niedużą odległość do włączonego odbiornika TV,biegun
północny(-)powoduje przebarwienia na NIEBIESKO a biegun południowy(+)na...ZIELONO,nie polecam zbyt długich eksperymentów z kineskopem ponieważ może to doprowadzić do USZKODZENIA KINESKOPU! U siebie miałem dość długie problemy z właściwymi kolorami w telewizorze z powodu magnesowania ekranu. Jeżeli tak by się stało to należy na chwilę skierować przeciwny biegun magnesu w stronę telewizora, powinno pomóc.

4).Ostanią znaną mi metodą jest kompas.Igła kompasu oznaczjąca biegun północny(-) wychyla się w kierunku bieguna południowego(+).
UWAGA Aby pomiar rodzaju pola był prawdziwy należy usunąć wszystkie znajdujące się w pobliżu przedmioty metalowe, warto pamiętać o zegarku na ręku itd.
kompas
5).Można również zbudować magnetyzer bez ustalania biegunowości,ale będą potrzebne wtedy 2 magnesy(lub więcej) które należy ustawić przeciwnymi biegunami tak aby się przyciągały,do tego jeszcze kawałek izolacji...i magnetyzer jest gotowy(do gazu lub paliwa).
UWAGAPo ustaleniu biegunowości twojego magnesu należy zanaczyć np.flamastrem jeden z biegunów,dzięki temu unikniesz pomyłki niewłaściwego montażu magnetyzera.

Magnetyzer samochodowy(paliwo,gaz)

Jak już wiesz co i jak, należy wkleić ospowiednią stroną magnes do obejmy jak na rysunkach.Magnesów może być oczywiście więcej,tak jak na rysunkach poniżej.Zamiast obejmy można zastosować kawałek cienkiej blachy a w niektórych przypadkach można zastosować plastik lub izolację.Dysponujac nożycami do blachy wiertarką i wiertłem np.3mm,można wykonać magnetyzery tak jak na rysunkach 1-7.
UWAGAW przypadku zastosowania jednego magnesu,po drugiej stronie powinien być kawałek metalu(tak aby magnes przyciągał metal),dzięki temu magnes się aktywuje.Jeżeli są np.dwa magnesy(przyciągają się) zamiast opasek metalowych można zastosować kawałki pastiku lub izolacji.Gdzie co, i jak zastosować opisano na rysunkach.
UWAGA
Ważne jest aby obejmy górna i dolna się nie stykały,dobrze by było gdyby odległość między końcowymi krawędziami obejm była nie mniejsza niż 1,5cm.

Sposoby wykonania magnetyzera paliwa lub gazu.
Na poniższych rysunkach przedstawiono schematy wykonania magnetyzerów,oczywiście w przypadku zastosowania zwykłej blachy zamiast obejm,nie trzeba wyginać blachy dokładnie tak jak na schematach,ważne jest tylko odpowiednie ustawienie biegunów magnesów. Zobacz TU jak może wyglądać magnetyzer z użyciem kawałków metalowych płytek.
UWAGA NA NIEKTÓRYCH RYSUNKACH WIDAĆ ŻE MAGNESY SIĘ DOTYKAJĄ KRAWĘDZIAMI,ALE NIEPOWINNY SIĘ DOTYKAĆ!
wersja z jednym magnesemwersja z dwoma magnesami
wersja z magnesami ukośnymiwersja mocniejsza
wersja z trzema magnesamimocowanie izolacją
efekt końcowy
Na ostanim rysunku widać końcowy efekt z jednym magnesem wykonany "profesjonalnie".Natomiast klikając TU możesz zobaczyć jak wygląda wersja z dwoma magnesami.


Magnetyzer powietrza

Nie wiem jak do tego podejść,jedni producenci uważają że to element dodatkowy wzmacniający efekt działania magnetyzera paliwa,a inni uważają że nic on nie daje.Mimo wszstko zamiesczam schemat budowy magnetyzera powietrza, należy tylko zanaczyć że magnesy do przewodu należy skierować biegunem północnym(-),dodatkowo należy rozstawić je(symetrycznie),dobrze by było gdyby było ich kilka.
magnetyzer powietrzatak należy zamonować magnetyzer powietrza
Gdzie montować magnetyzery?

Magnetyzer paliwa montujemy możliwie blisko gaźnika,układu wtryskowego tak samo magnetyzer powietrza. Zobacz też tutaj http://www.mago.aplus.pl/page2.html
UWAGA
W przypadku magnetyzerów samochodowych (paliwo,gaz) powinno się unikać ich montażu na przewodach z oplotem metalowym. Najlepiej do montażu nadają się przewody gumowe lub pastikowe,gdyż są obojętne dla pola magnetycznego.
Magnetyzer płynu chłodniczego

Silnik się przegrzewa?Najlepiej usunąć osad odpowiednim środkiem(ja testowałem ocet,daje b.dobre rezulaty) dotępnym w sklepach motoryzacyjnych.Później można zapobiegać odkładaniu się kamienia i osadów poprzez założenie magnetyzera takiego samego jak do przewodów paliwowych(rys.1-7).
tak należy zamontować magnetyzer płynu chłodniczego
Magnetyzer oleju silnikowego

Jeżeli chociaż raz osobiście wymieniałeś olej to pewnie zauważyłeś ze w korku spustowym są(może nie w każdym)...magnesy które wychwytują różne zanieczyszczenia.Do tego celu przydałby się magnes w postaci np.okrągłego krążka(może być z głośnika),tutaj zalecam zastosowanie magnesu ferrytowego gdyż ten jest odporniejszy na wyższe temperatury,co do mocowania na razie nie wiem,jak będzie mocny i lekki to nie powinien odpaść,chociaż niewiadomo czy pod wpływem drgań silnika nieodpadnie.Dlatego wymyśliłem takie oto mocowanie magnesu do filtra,potrzebne będą blaszki,nity,nitownica,śruba z nakrętką,nity można zastąpić małymi śrubkami.Magnes należy zamocować na górnej części filtra,dzięki czemu zanieczyszczenia które dają się magnesować, a są tak małe że przechodzą przez filtr,zostaną przyciągnięte do górnej ścianki i nie będą krążyć z olejem.Powinno działać.
magnetyzer filtru olejowego Rozmiar: 4040 bajtów
Magnetyzer za O ZŁ!

To co będzie potrzebne to duży magnes ze starego głośnika(nie warto zawracać sobie głowy magnesami np.z szafek!),kilka blaszek,wiertło,opaski.Magnetyzer po ustaleniu biegunowości można wykonać według już opisanych schematów.Taki właśnie mam w swoim samochodzie,pomiary robiłem kilkakrotnie,zużycie gazu spadło o 0,5l/100km(z 8,5l na 8l),mam też magnetyzery powierza.


Linki do stron o "domowej" konstrukcji magnetyzera:
http://auto121.webpark.pl/tuning/mag/swoj/samorubka.html

Jeżeli zauważysz efekty działania takiego amatorskiego magnetyzera to może warto zakupić profesjonalny?Przypuszczam że mają o wiele lepsze parametry. Z ilością montowanych magnetyzerów np.w domu nie należy też przesadzać i nie montować ich gdzie się da, i ile się da,trzeba zadecydowć gdzie "coś takiego" by się przydało.

Wszystkie treści zawarte w tej witrynie,grafika,tekst, można w dowolny sposób kopiować za podaniem ŹRÓDŁA,LINKU.
Projekt strony oraz wykonanie: "martinez" 2005r. dla http://automagnetyzer.w.interia.pl
::martinez - GG: 2635432::